16/11/2011

merawat kulit muka mengelupas

Seperti yang saya post pada post yang lalu, muka saya kene sunburn! Huhu, saya dah jumpe jalan penyelesaiannya! Senang aje kalau segala malumat dihujung jari..hehe..

Berikut adalah cara-cara mengatasi kulit mengelupas...
  1. Buangkan hujung kulit yang mengelupas tapi janganla terlalu hujung takut takut terluka kulit nanti
  2. Gunakan pelembap kulit
  3. Minum air mineral anggaran 10-12 kali sehari (gila kan??)
  4. Gunakan pelembap kulit
  5. Makan makanan yang bervitamin A, zat besi, iodine, serta vitamin B
  6. Makan BUAH BUAHAN
  7. Dapatkan rawatan doktor pakar
OKE, itu sahaja yang dapat saya bantu, yang tidak memerlukan kos yang tinggi..kalau awak sume ada petua lain yang boleh dikongsi bersama, share-share la dengan saya ye! ^_^V 
Tata.

No comments:

Post a Comment