18/11/2011

al-quran al-karim yang teristimewa!


Assalamualaikum semua readers yang comellote. Alhamdulillah jumpa lagi kita dalam entry kali ni ^_^ Harini alhamduliilah saya dapat solat subuh dengan tenang dan khusyuk, dapat mandi sebelum menunaikan solat subuh adalah sangat menakjubkan segarnya! Alhamdulillah kita dapat lagi merasai kenikmatan yang Allah berikan! Amin! (hihu, panjang betei mukadimah. kih kih)

Okay, alhamdulillah sekarang ni hati aku dah tergerak untuk baca al-quran setelah beberapa bulan ditinggalkan. Bukan aku yang tinggalkan al-quran, tapi al-quran yang tinggalkan aku! Astagfirllahal azim! Takotnya baca statement ni. Tahukah kamoo bahawa sehari kita tinggalkan al-quran, 3 hari al-quran tinggalkan kita?? Ya Allah jauhnye, kerdilnya, hinanya aku disisimu...terimalah taubatku ya Allah...berkatilah diriku, keluargaku serta organg yang ku sayang, sesungguhnya kami hanya hambamu yang lemah dan kerdi...aminn..

Alhamdulillah berkat kerajinan aku menelek fb ni, menstalk fb rakan-rakan, telah menemukan aku dengan sesuatu yang maha mengggerunkan diriku. Alhamdulillah Allah telah membuka pintu hatiku untuk membaca al-quran, jangan tinggalkan al-quran... Semoga perubahan yang ku lakukan ini kekal sambil bila bila dan seeloknya bercambah dan menjadi amalanku, anak anak ku, cucu cicitku ya Allah...amin ya robbal alamin!!


inilah komen yang telah membuka mata hati ku. amin ya robb

Terima kasih kepada kawan fb ku kerana telah memungkin ini terjadi dan juga kepada Kebesaran Allah S.W.T..

Aku terpikir selama 21 thn 7bln 3 mggu dan 1 hari ni ape aku dah buat ek? Cukup ke amalan amalan ku untuk bekal di akhirat kelak..astagfirllah..takotnya membayangkan seksaaan api neraka. Ruginya hidup kalau solat xcukup 5 waktu, berpuasa xcukup sebulan, cetek fardhu ain dan fardhu kifayah. Ya Allah semoga sempat dan masih ada ruang lagi untukku dan orang-orang yang ku sayang untuk mencari keredhaanMU ya Allah. Semoga kami semua dilindungi di bawah rahmatMU dan terselamat dari kecelakaan syaitan yang direjam. AMIN..


3 comments:

  1. samela fatin :( takpelah, lepas ni janji berubah kan :)

    ReplyDelete
  2. salah satu hikmah baca al-quran ...
    kita tak kan mudah nyanyuk bila tua nanti ...
    insyaallah =)

    sebab ... abah kite dah boleh baca yassin =)
    time balik semester break hari tu ...
    terkejut abah dah boleh baca yassin
    alhamdulillah =)

    ReplyDelete